SETH ROGEN (This Is the End, 50/50), ZAC EFRON (The Lucky One, That Awkward Moment) i ROSE BYRNE (Bridesmaids, Insidious series) te redatelj NICHOLAS STOLLER (Forgetting Sarah Marshall, Get Him to the Greek) udružili su snage u komediji o mladom paru koji se opire zrelosti te koji je prisiljen živjeti blizu studentskog bratstva nakon rođenja djeteta. Oni naizgled žive američki san. Imaju krasnu malu curicu i novi dom u predgrađu. No, oni bi i dalje bili cool, a novo poglavlje u životu veliki je izazov. Mladi partijaneri suočeni su s realitetom kraja jednog poglavlja i početkom novog: odraslosti. Kada Mac i Kelly otkriju da su im prvi susjedi momci iz bratstva Delta Psi Beta koje vodi karizmatični Teddy Sanders (Efron), probat će biti tolerantni i izvući najbolje iz čudne situacije. No zabave postaju sve luđe i dvije strane, svaka vlastitim sredstvima, počinju borbu za teritorij.
Komičarsku ekipu čine DAVE FRANCO (21 Jump Street, Now You See Me), CHRISTOPHER MINTZ-PLASSE (This Is the End, Role Models), JERROD CARMICHAEL (The Goodwin Games, Untitled Jerrod Carmichael Project) i CRAIG ROBERTS (Submarine, Jane Eyre), a tu su i IKE BARINHOLTZ (The Mindy Project, The League), CARLA GALLO (Superbad, Bones) i LISA KUDROW (Scandal, Easy A).
Prokletstvo odrastanja: početak produkcije Susjeda iz pakla
Inspiraciju za film Brendan O’Brien i Andrew Jay Cohen našli su u vlastitom strahu od odrastanja i prelasku iz dvadesetih u tridesete. Mada je to vrijeme kada se od njih očekuje da se smire, oni su nevoljko prihvatili ta nova očekivanja i sve što ide uz to. O’Brien: „Andrew i ja smo došli u tridesete i obojica se oženili. Dobio sam prvo dijete i shvatili smo da se teško mirimo sa činjenicom da se više ne osjećamo kao klinci, no nismo se osjećali ni kao odgovorne odrasle osobe.“
Čuli su priču o studentima Sveučilišta Northeastern koji maltretiraju cijelu zajednicu, pa su O’Brien i Cohen mislili da bi scenarij bio zabavan način obrade te teme. „Saznali smo kako se susjedi moraju nositi s tim da im ti studenti mokre po živici, kradu prometne znakove, uzrokuju nesreće te kako ti obični ljudi jednostavno nastoje normalno živjeti,” objašnjava Cohen.
„Radi se o običnim ljudima s obitelji koji žele sigurno odrastanje svojoj djeci, a s druge strane su ti razuzdani studenti. Volimo međugeneracijske priče, a posebno je zabavno kako dvadesetogodišnjaci i tridesetogodišnjaci osjećaju da su skroz druge generacije.“ O’Brien i Cohen, dugogodišnji prijatelji i kolege Setha Rogena iznijeli su mu ideju, kao i njegovom producentskom partneru Evanu Goldbergu u kompaniji Point Grey Pictures, koju vodi James Weaver. Rogen: „Ideja je odmah bila smiješna. Neke ideje se isprva čine ludima, a ova je odmah bila jednostavno smiješna. Skoro previše normalna za nas.“
Weaver, koji je nedavno s Rogenom radio This Is the End, dodao je: „Mislili smo da se gledatelji mogu povezati s ovom situacijom. Kad se pitate je li sva zabava gotova ili još u sebi imate kapacitet ludo se zabaviti kako ste to nekad činili.”
O’Brien i Cohen isprva su zamislili muškarca i njegovu grupu prijatelja koji se sukobljavaju s obližnjim bratstvom, ali to se pretvorilo u mladi par s bebom koji se bori s novom fazom u životu. Rogen: „Mac i Kelly prvi su među svojim prijateljima koji su kupili kuću i imali bebu i sve im je novo. Bore se s činjenicom da ne mogu ići van zabavljati se i stalno se pitaju kad će stvari opet postati normalne. Nisu još prihvatili činjenicu da jednom kad dođe beba, to se više nikad neće dogoditi.”
Spremni za rat: Mac upoznaje Teddyja i Nicholasa
Teddy Sanders je karizmatični, zagonetni vođa i predsjednik bratstva Delta Psi. „Od početka sam zamišljao tko je zadnja osoba koju želite vidjeti kako vam bez majice na travnjaku razgovara sa ženom,“ smije se Cohen. „Ta osoba je Zac Efron.” Teddy i njegovi kolege u Macu vide ubojicu svega zabavnog. Macu Teddy predstavlja život koji mu više nije dostupan i stalni mu je podsjetnik na to.
Efron je rado pristao na zajednički projekt: „Seth je komičarski genij, pa sam se zapanjio kad me nazvao. Obično ne razgovaram o potencijalnim filmovima, malo sam praznovjeran u tom smislu, no ovo mi je bilo uzbudljivo. Bio sam na telefonu sa svima i prije nego sam čuo o čemu se točno radi.“ Weaver smatra da je Efron „ultimativni mladi frajer“: „Zac ima u sebi neku pozitivnost koju bi svi muškarci htjeli imati. To je nešto poput onog nečega što ima Tom Cruise, a Zac je to zasigurno unio u film.” Dojam koji Teddy ostavlja kroz film se mijenja. „Kroz film uviđate da je on zapravo momak na mjestu, motiviran isključivo vjerom u obitelj koju je stvorio.
Naravno da radi neke nedopustive stvari, ali on ima osjećaj da se bori za sve u što vjeruje,“ komentira Efron. Kad je Zac pristao filmaši su krenuli prema studijima. Rogen: „Ljudima se svidjela ideja i ovo je jedan od rijetkih filmova koji je htjelo više osoba. To se nama obično ne događa.“ Rogen i Goldberg zatim su trebali redatelja, pa su se obratili Nicholasu Stolleru (Undeclared). Redatelj uspješnih komedija poput Forgetting Sarah Marshall bio je idealan izbor.
Stoller se prisjetio prvog dojma koji je na njega ostavio Rogen prije desetak godina: „Sjećam se kad je Seth došao u sobu tijekom filma Undeclared i svi smo se pitali tko je taj osamnaestogodišnjak.
Jako je smiješan i nije umišljen. Još otada želim raditi s njim i mislim da tu imamo sjajnu komičnu premisu. Seth i Zac na ekranu zajedno nemaju smisla, a već je to komedija samo po sebi.“ Redatelj objašnjava kako se može poistovjetiti s obojicom glavnih protagonista: „Mac i Kelly muče se novom ulogom roditelja i još su u poricanju da se sve promijenilo, a Teddy se bori sa spoznajom da će uskoro diplomirati. Meni je diplomiranje bilo kaotično i zastrašujuće, uz pritisak da bih morao znati kako ću dalje.
Istu tjeskobu osjetio sam nakon ženidbe i kad sam postao otac. Sve se promijeni, a od vas se očekuje da redefinirate sve u životu.” Stoller očekuje da će se gledatelji iznenaditi s Efronom u filmu i novootkrivenim komičarskim talentom: „ Zac je odličan glavni lik i odličan protivnik za Setha. Mislim da će ljude iznenaditi kako je smiješan, a cure su konačno dočekale film s njim na koji mogu odvući svoje partnere…jer tu je i Seth i hrpa prostog humora.”
Zatim je ekipa krenula istraživati svijet bratstava. Pri razgovoru s prijateljima o postupcima inicijacije, scenaristi nisu bili spremni na mračne priče koje će čuti. „Neke su bile tako šokantne da ih nismo mogli staviti u film i to su neke od najstrašnijih priča koje smo čuli.“
Dobro odigrano: Ostatak glumačke ekipe
Uloga Kelly s vremenom se razvila tako da je ona takoreći partnerica u zločinu. Stoller je želio da ona ima istaknutu ulogu. Cohen: „Isprva nam je najveći problem sa scenarijem bio ponavljanje, a s Kelly se sve otvorilo. Ona štiti obitelj, a jednako je puna mana kao i Mac. Ona mu ne šapuće u uho poput Lady Macbeth, ona jest Macbeth.” „Bilo je važno da ona njega ne sprječava da radi ludosti. Htjeli smo da je ista kao i on,“ objašnjava Rogen. „Oni imaju odnos koji je jako sličan brojim parovima koje znam. Većina mojih prijatelja dobro se slažu sa suprugama, a one su jednako zabavne i spremne na zabavu kao i oni.“ Stoller: „Svima nam je za ulogu na pamet pala Rose. Ona je komičarski genij. Svašta je morala raditi i bila je potpuno predana. Jako je lijepa i elegantna, a zatim odjednom ima jezik kočijaša.“
Komičarska kemija između Byrne i Rogena bila je pun pogodak. „Dinamika među njima je dobra, jer je Rose možda najsmirenija i najcool glumica s kojom smo radili,“ kaže Goldberg. „Oni su dvoje glumaca koji se ne pretvaraju i zato se mogu nadopunjavati sa zajedničkim ciljem stvaranja zabavnog filma.“
Rogen: „Rose je glumica kojoj se divim već duže vrijeme i imali smo sreće što je pristala. Jako je smiješna, super cool i lako je s njom raditi. Doslovno smišljam kako da ju ubacim u svaki film koji ću raditi.“ Pete, potpredsjednik Delta Psi je Dave Franco.
„Pete je ponešto odgovorniji i ima budućnost. Svjestan je da je svijet Delta Psi samo stanica na životnom putovanju.” Kako raste Teddyjeva opsesija susjedima, Pete se udaljava od bratstva. „Pete je pametan momak pred kojim je budućnost i zna da bratstvo nije sve u životu,“ kaže Rogen. Goldberg: „Seth i ja samo bili opsjednuti s time da nam Dave glumi u filmu još otkad smo surađivali na filmu Superbad.” Franco je iskoristio priliku. „Seth je jedan od najvrjednijih glumaca koje znam. Ne samo da glumi, već je i iza monitora te baca šale i svima daje podršku. Super je što je sve čega se dosjeti iskoristivo. Mislim da su me Evan i Seth učinili smješnijim no što jesam.”
Scoonie je Christopher Mintz-Plasse. Goldberg: „Zahtijevao sam da Chris bude Scoonie. Bio sam opčinjen tom idejom i srećom svi su se suglasili, pa je to išlo jednostavno.“
Scoonie je iznimno obdaren, pa je Mintz-Plasse dobio ogromni umjetni penis. „Najluđe je bilo nositi taj umjetni penis, koji je skoro pa velik kao ja. Bilo je čudno što mi visi iz hlača. Svi su me gledali, a ja sam bio opušten. Imao sam golemi penis koji visi iz hlača, i to je to.“
Garf, nježna i zrela duša, je poznati komičar Jerrod Carmichael.“Bio je ovo jako zabavan set, kao da ste s prijateljima cijeli dan. Ovo je moj prvi film i sjajno je počelo.“ Assjuice je Craig Roberts, koji je kritičare oduševio ulogom u filmu Submarine. Bilo je to sasvim novo iskustvo biti na setu gdje se potiče improvizacija. „Bilo je teško izdržati scenu, bez da prasnemo u smijeh.
Uvijek sam slušao kako su ovi momci zabavni na setu i to je stvarno istina.“ Zatim su tu nedavno razvedeni Jimmy i Paula, a Rogen objašnjava: „Oni su naši tek razvedeni prijatelji u fazi tranzicije. Oboje su samci nakon dugo vremena i sad su spremni na spačke i pomažu nam s našim idejama." Jimmy je Ike Barinholtz, koji je Goldberg potpuno oborio na audiciji: „Ike je netko o kome nisam ništa znao, a Seth i Nick su ponavljali da on mora biti Jimmy i rekli su da neću vjerovati koliko je dobar i bili su u pravu. On je možda najbolji improvizator kojeg sam vidio. On je vrtlog komedije.“
Barinholtz opisuje odnos Jimmyja i Paule: „Oni su najgori par na svijetu. Razvod im je konačan, ali koliko su loši kao par, još su gori ovako. Paula bi ludovala, a Jimmy se skroz opustio. No Jimmy je odani prijatelj i želi pomoći Macu i Kelly, a to mu daje i neku svrhu.” Carla Gallo je Paula: „Paula je totalna šteta, a uvjerena je da se provodi kao nikad u životu. Stalno je pijana, smiješno se oblači za svoje godine i petlja se s muškarcima upola mlađima od sebe. Neprijateljski je nastrojena prema Jimmyju i usred je životne krize.”
Zabava za sve: Improvizacija na setu
Stoller je poznat kao redatelj koji izvlači maksimum iz glumaca, a ima posebnu tehniku za to na setu. Nakon solidnog nacrta scenarija, svi se okupe na čitanjima i iznose što misle da treba doraditi i gdje treba ostaviti mjesta za finu improvizaciju. „Nakon čitanja, dva smo tjedna uvježbavali i to je bilo sjajno vrijeme za doradu prije snimanja. Najbolje improvizacije dodane su u scenarij.“
Nov u ovom tipu komedije, Efron je bio spreman za izazov. „Ova razina improvizacije mi je skroz nova. Vrlo je brza. Morate biti spremni na sve, ali može biti i teško ne izaći iz lika, posebno kad je tu Seth koji je urnebesno smiješan. Čini se kao da nikad ne izađe iz lika, a kad to učini svi se valjaju od smijeha. Nikad se nisam toliko zabavio samim time što sam na setu.“ Ekipa je uživala s redateljem spremnim na suradnju i sjajnog temperamenta. Franco je to sažeo: „ Svi se hrane redateljevom energijom na setu, a Nick je jedan od uvijek opuštenih i pozitivnih ljudi. Uz to je inteligentan i uvijek korak ispred svih. Možda mi je upropastio setove u budućnosti, jer ne mogu zamisliti da se na ijednom setu ovoliko zabavljam.”
Obračun u predgrađu: Dizajn komedije
Savršen par kuća za film filmaši su našli u Los Angelesu, u poznatom okrugu West Adams. Ipak, za interijer kuće bratstva trebali su veći prostor. Slavne Delta Psi zabave zahtijevale su temeljitu razradu. Berghoff i njezin tim istražili su život studenata na najosnovniji način. „Doslovno sam u tražilicu upisala što tražim i dobila gomilu rezultata koji su se dali iskoristiti. Satima smo pretraživali i Nicku iznosili ideje.“
Berghoff: „Super smo se zabavili s black-light tulumom i htjeli smo napraviti najluđi mogući. Imali smo rasvjetu, balone, pjenu, naočale, obloge za zidove…nije bilo kraja.“ Brandon Trost, koji je radio Rogenov i Goldbergov redateljski prvijenac This Is the End bio je direktor fotografije.
Stolleru se svidio njegov svjež pristup. „Brandon je prvi direktor fotografije mojih godina s kojim sam radio. Zgodno je kad možete govoriti istim jezikom. Bio je otvoren za eksperimente i zato film izgleda odlično.” Kamere i iPhoneovi podijeljeni su statistima i članovima ekipe za dodatne snimke iz prve ruke. Cohen je ulovio niz ludih trenutaka.
No, snimanje tuluma nije uvijek bilo zabavno kako se čini. „Snimanje scena tuluma zapravo je pomalo neugodno. Crna svjetla su nam izazivala mučninu i bili smo prekriveni toksičnim mjehurićima, a kad su tu bili laseri morali smo paziti da ne pogledamo izravno u njih, jer bismo oslijepili od vojnih lasera koji su bili posvuda.“
Izvor: blitz-cinestar.hr