Nakon spektakularnog nastupa klape Intrade, dovodimo Vam još jedne velikane hrvatske klapske scene - klapu Iskon! Klapa Iskon osnovana je u travnju 2000. godine u Splitu. Osnovana je na inicijativu Ante Blaževića, tadašnjeg člana studentske klape Kondura iz Zadra, u kojoj je pjevao s kolegom Mislavom Biočinom, ujedno i voditeljem Kondure, splićaninom na studiju u Zadru.
Pored njih dvojice, u toj je klapi povremeno pjevao i treći osnivač Iskona Nikola Čelan, koji je s njima dvojicom već sudjelovao u radu mlade klape Fjoret i splitskog mješovitog zbora Floridus. Ostala dvojica članova prve postave Iskona bili su Ivan Baletić i Nikša Antica, obojica iskusni pjevači, koji su tijekom djelovanja u renomiranoj klapi Šufit iz Splita postali nerazdvojni tandem, tako da su i Šufit napustili sinhronizirano, te time stekli status “slobodnjaka”.
Uvertira u rad Iskona, bila je serija tzv. “samita”, neformalnih klapskih okupljanja u Slatinama na otoku Čiovu, što ih je Ante Blažević organizirao zajedno sa svojim prijateljem Antom Dorićem, s kojim dijeli i slatinsko podrijetlo, a koji su uz iće, piće i pismu okupljali pjevače spomenute Kondure, Šufita, te splitske klape Versi i nekolicinu drugih klapskih “slobodnjaka” i zaljubljenika. S time u svezi je i nastanak prvog tonskog zapisa “Klapa Iskon u crkve Gospe o’ Prizidnic’”, materijala kojeg je Ante Dorić snimio i tonski realizirao. Ova je snimka nastala na drugoj probi klape, kao plod spontanog pjevanja, što je sve u skladu s početnim određenjem Iskona, dakle bez stalnih proba, bez voditelja i bez vježbe (osim u posebnim projektima, za rada na autorskim uratcima, narudžbama i sl.).
Izvorno je, dakle, klapa Iskon započela kao petorka i to s Nikšom Anticom na poziciji prvog tenora, Ivanom Baletićem kao drugim, Mislavom Biočinom na baritonu, Nikolom Čelanom kao prvim, te Antom Blaževićem kao drugim basom.
U prvi je mah klapa Iskon prepoznata od struke i publike, što zahvaljujući čistoći i izvornosti snimke iz Prizidnice, što zbog reputacije članova, mahom sudionika, finalista omiškog Festivala dalmatinskih klapa i mnogih drugih, klapskih i uopće glazbenih okupljanja. Tako su se prvi nastupi dogodili na poziv klapskog barda Mojmira Čačije u Sinju, na zajedničkom koncertu klapa Sinj i Cambi, za blagdan Velike Gospe, te u Omišu, na zajedničkom koncertu s omiškim Puntarima, ljeti 2000 godine.
Specifičnost u djelovanju klape Iskon, od samih početaka je fleksibilnost u članstvu kod nastupa. Tako su, pored stalnih članova klape, u Iskonovim koncertima sudjelovali i mnogi drugi mladi pjevači iz klapa Šufit, Cambi, Teuta, Vokalisti Salone… Također se sama klapa pojavljuje na koncertima i u proširenome članstvu (najviše 7 ljudi, na Večerima dalmatinske pisme u Kaštel Kambelovcu), a najveći presedan zbio se na “Omišu” 2002., kada je Iskon nastupio u rekordno suženoj postavi – minimalnih četvero ljudi (Antica, Baletić, Biočina, Čelan).
Iskon, pored djelovanja unutar tradicionalnog dalmatinskog idioma, teži eksperimentiranju kako s klasičnom polifonijom i “ozbiljnom” vokalnom glazbom, prilagođenom muškome sekstetu, tako i djelovanju u pravcu cjelovitog pop i rock žanrovskog fenomena. Najljepši plodovi opredijeljenosti za te sadržaje, uspjesi su pjesama “Ti si more” i “Nevera”, nastalih u suradnji s kantautorom Lukyjem, te vlastitih projekata s Večeri dalmatinske pisme 2003. i 2004., obrada Mirele Ivičević pjesama “Na kraju sna”, splitskih Đavola i “Zemlja” Ektarine Velike iz Beograda. Prva je ovjenčana dvama nagradama na Kaštelima 2003. (druga žirija – za obradu, treća publike – za izvedbu), dok su “Ti si more” i “Nevera” višestruko nagrađene na Festivalu dalmatinske šansone u Šibeniku 2002. i 2003.
Među veće uspjehe klape ubrajaju se i nominacije za hrvatsku diskografsku nagradu Porin 2003., koje je klapa, zajedno s autorom Lukyjem, ostvarila u kategorijama “najbolje vokalne suradnje” i “pjesme godine”.
Također je iznimno priznanje za svoj rad klapa doživjela pozivom na izraelski proljetni međunarodni glazbeni festival u Rishon Le Zionu, u ožujku 2004. Tom je prigodom ona pozvana kao predstavnik hrvatske na traženje izbornika Festivala, ravnatelja Izraelske filharmonije, gospodina Ehuda Grossa, koji je klapu osobno čuo slučajno, na ulici (na dubrovačkom Stradunu, u ljeto 2003.). Tom je prilikom klapa održala tri koncerta u gradovima Haifa, Rishon Le Zion i Kfar Shmaryahu.
Klapa Iskon ostvarila je i zapaženu suradnju s hip – hop sastavom TBF, s kojima je u nekoliko navrata uživo izvela njihove hitove “ST – stanje uma” i “Šareni artikal”.
Osim što je snimila i mnoge jinglove za tematske emisije na lokalnim radio – postajama, klapa neprestano djeluje u suradnji sa splitskom turističkom zajednicom, i to održavajući redovite ljetne “folklorne matineje” na splitskome Peristilu, te uveličavajući velik dio protokolarnih i drugih priredbi, poput državnih manifestacija, svečanosti i sl.
Klapu je početkom 2004. neformalno napustio Nikša Antica. Na mjesto prvog tenora već prije je došao Marko Pecotić, te ubrzo za njime i bariton Zvonimir Kovačić. Oni, uz već spomenute, sačinjavaju današnju šestorku. Povremeno se klapi na nastupima pridružuje i Teo Bikić, član “Šufita” i “Vokalista Salone” na poziciji drugog tenora.
Zbog velikog interesa koncert klape Iskon biti će održan dva dana, u subotu 17.03. s početkom u 23h, i u nedjelju 18.03. s početkom u 20h. Ulaznice će biti limitirane na 250 ulaznica po danu, a cijena ulaznica će biti 80kn u pretprodaji, te 100 kn na dan koncerta.
Izvor: Press